onsdag 29. mars 2017

Live redder verden litt

Vi har sett en serie som heter "Live redder verden litt" i klassen. Serien handler om at Live skal forandre måten hun lever på for å redusere co2 utslippet sitt. Hun måtte leve mer bærekraftig.
Gjennomsnittet på utslipp av co2 i året i verden er 6,5 tonn. Før Live startet dette prosjektet hadde hun et utslipp av co2 på 19 tonn i året, som er veldig mye.

Dette var en ganske bra serie etter min mening. Jeg lærte mer om bærekraftig utvikling og hvordan dette hadde en stor effekt på jorden og fremtiden. Noe jeg også likte, var at vi kunne se hvordan det var å leve på denne måten. Dette fikk meg til å kanskje vurdere å prøve å leve slik, for å se hvordan det hadde vært for meg personlig. Det høres jo gøy ut å være med på å redde verden og jordens fremtid.

"Live redder verden litt" tror jeg ble sendt for å inspirere andre mennesker og de som ikke brydde seg om dette, til å begynne å leve mer bærekraftig. De som lagde serien vil redde verden, og da må alle mennesker hjelpe til. Hvis alle klarer å redusere utslippet sitt, vil fremtiden på jorden bli bedre.


5 kommentarer:

  1. Godt innlegg og så gøy at du har latt deg inspirere til å prøve og bli med på å redde verden 🌍 litt 💪😀

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett