onsdag 29. mars 2017

Live redder verden, litt..?


Vi har sett en serie som heter «live redder verden, litt» serien var på 5 episoder der vi så 4 videoer på skolen også så vi en hjemme, live redder verden går ut på at live som lå på rundt 16 tonn co2 utslipp skal prøve å nå 6.5 som er gjennomsnittet i verden, hun slutter å kjøre bil og spise kjøtt isteden sykler hun og spiser vegetar mat hun ender til slutt opp på ca. 8, hun prøver seg på forskjellige ting i løpet av serien som f.eks. spise gresshopper og larver og gjenbruk av klær hun har en mann men han var ikke så veldig for dette.
«live redder verden, litt» en veldig bra serie med mye humor og mye sant jeg likte serien fordi det var ikke det samme om og om igjen men det var variasjon på det hun gjorde, hver episode gjorde hun noe nytt som å spise larver og gresshopper i den ene episoden også lagde hun en sko høyttaler i den andre. Det var en bra serie for det går på at hun skal forminske co2 utslippet sitt det sier mye om hvordan verdenen vår går litt og litt under på jo mer plast og dritt vi slipper ute i naturen osv.
Serien fikk meg til å endre en gammel vane med å kjøre til trening men jeg har skiftet til å sykle nesten vær gang nå som det blir litt varmere så har jeg kanskje litt mer motivasjon for å sykle, det er utrolig hvor mye utslipp en bil legger etter seg. Live redder verden har nok fått mange til å tenke på hvordan vi burde behandle naturen og miljøet vårt. Jeg regner med at det ikke er så mange som har s veldig lyst til å spise larver og gress hoppere og masse biller i maten sin istedenfor taco fredag blir det da bille og larve fredag. Live redder verden har vært en veldig fin serie og jeg likte den veldig godt.
Serien ble sikkert sendt for å vise hvordan vi kunne hjelpe miljøet og hvor mye det trenger hjelp, Det er veldig bra at sånne serier sendes fordi det er mye bedre enn å bare lese om det. Når man ser på en serie er det mye lettere og faktisk gidde å følge med på serien når det i tillegg er en ganske morsom serie er det en veldig bra måte å lære hvordan vi burde behandle miljøet vårt, jeg anbefaler alle som leser dette innlegget til å gå å se serien, det var en veldig bra serie og vi har mye å lære av denne serien.



3 kommentarer: